W trakcie realizacji projektu odbyły się następujące działania:
• Uczestniczenie w dwóch warsztatach w Atelier Foksal.
• Zapoznanie z wystawą ,, W muzeum wszystko wolno” której kuratorami były dzieci ze szkół podstawowy i gimnazjalnych w Muzeum Narodowym.
• Ogłoszenie i przeprowadzenie konkursu kaligraficznego ,, O Złote Pióro”.
• Uczestniczenie w warsztatach ,, Dźwiękosz w Centrum Sztuki Współczesnej.
• Tworzenie pierwszych kompozycji muzycznych podczas warsztatów ,, Mali kompozytorzy” w Muzeum Fryderyka Chopina w Warszawie.
• Samodzielne wykonanie przez uczniów 21 kolaży pt. ,, Rytmy”.
• Ogłoszenie, przeprowadzenie konkursu fotograficznego ,, Rytmy Warszawy” oraz zorganizowanie pokonkursowej wystawy.
• Udział uczestników projektu w finale zakończenia szkolnego programu edukacyjnego ,, Ogrody nauki sztuki” oraz festynu rodzinnego.
• Aranżacja klas prezentujących dokonania uczniów podczas gali finałowej szkolnego projektu „Ogrody Nauki i Sztuki” i zaprezentowanie dokonań w obecności zaproszonych na galę, oficjalnych gości i wszystkich uczniów oraz nauczycieli naszej szkoły, a także osób, które odwiedziły szkołę w ramach festynu rodzinnego.
• Stworzenie filmu będącego zapisem prac nad klasowymi projektami ,, Zanim zakwitły ogrody”.
• Wykonanie 21 prac plastycznych ,, Mój zamek” inspirowanych malarstwem Paula Klee.
• Wykonanie instalacji artystycznej ,, Dwanaście miesięcy”.
• Zaprojektowanie i wykonanie puzzli reklamujących szkolny projekt Ogrody Nauki i Sztuki.
• Zakupienie sztalugi, książek i filmów o sztuce.
• Wykonanie 26 dużo formatowych prac przestrzennych, będących graficznym obrazem klasowych projektów.
W projekcie aktywnie uczestniczyło 1022 uczniów z klas I-VI . Odbiorcami projektu byli uczniowie szkoły, nauczyciele, rodzice oraz zaproszeni goście którzy wzięli udział w gali finałowej „Ogrodów Nauki i Sztuki” i w festynie rodzinnym , osoby angażujące się w projekt na różnych etapach jego realizacji, a także uczestnicy konkursów.
Do niewątpliwych sukcesów jakie przyniosła realizacja projektu jest wzrost zainteresowania wieloma dziedzinami nauki i sztuki uczniów Szkoły Podstawowej nr 94 im. I Marszałka Polski Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Dokonał się również zauważalny wzrost aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym i społecznym uczniów, a także zwiększyły się ich umiejętności w prezentowaniu efektów swojej pracy w sposób interesujący z wykorzystaniem różnorodnych środków technicznych i plastycznych.