Global Scholars 2016/2017

W bieżącym roku szkolnym nasza szkoła po raz drugi bierze udział w międzynarodowym programie GLOBAL SCHOLARS. Zeszłoroczny temat poświęcony był ekologii. Utrwalaliśmy i zdobywaliśmy wiedzę z tego zakresu w języku angielskim.

Temat przewodni realizowany w tym roku to DIGITAL CITIES CONNECT.  Cóż on oznacza? W dosłownym tłumaczeniu „Cyfrowe miasta łączą się.” A co się za tym kryje? Co robimy na naszych zajęciach Global Scholars? Projekt, nad którym pracujemy dotyczy informatyki, dlatego też w tym roku rozwijamy nasze zdolności właśnie w tym kierunku. Grupa, do której została przypisana nasza szkoła nazywa się ODYSSEY i oprócz nas, znalazły się w niej szkoły z następujących miast na całym świecie: Taipei, Athens, London, Barcelona, New York, Broward, Boston/Medford oraz Jacksonville. Szkoła w Atenach jest nam szczególnie bliska, bo nawiązaliśmy z nią bliższą współpracę. Odbyliśmy z naszymi greckimi kolegami rozmowę przez skype’a.

Zajęcia GLOBAL SCHOLARS odbywają się we wtorki, w godz. 14.40 – 16.25 w sali nr 12. Grupę „Globalsów” tworzą uczniowie klas piątych i szóstych naszej szkoły. Zajęcia prowadzą nauczyciele języka angielskiego, pani Ewa Kinstler i pan Hubert Makaruk.

SP94 Warszawa_Global Scholars

 

NASZE DZIAŁANIA

W ramach projektu „Global Scholars” współpracujemy ze szkołami z całego świata. Jedną ze szkół, z którą wspólnie tworzymy grupę „Odyssey” jest szkoła w Atenach. Odbyliśmy już pierwszą rozmowę przez Skype z naszymi greckimi koleżankami. Było to dla nas niezapomniane przeżycie i bardzo nam się podobało. Niedługo planujemy kolejną rozmowę. Warto uczyć się języka angielskiego.

 

 

Ponadto uczniowie poznali wiele ciekawych technik komputerowych oraz aplikacji internetowych. Nauczyli się jak technologia ułatwia codzienne życie prywatne oraz służbowe. Jednym z działań było zaprojektowanie przedmiotu lub miejsca, które spełniałoby potrzeby naszej szkoły. Przeprowadziliśmy sondę wśród uczniów, ich rodziców oraz pracowników szkoły. Bazując na wnikliwej analizie wyników, stworzyliśmy propozycje w 3D. Projekty te są też gotowe do wydrukowania na drukarce 3D. Poniżej galeria niektórych z prac wykonanych za pomocą TinkerCad:

 

 

 

Na zajęciach przeanalizowaliśmy też zjawisko cyberprzemocy. Po omówieniu tematu wspólnymi siłami zaprojektowaliśmy plakaty podkreślające wagę problemu. Uczniowie wykorzystali w swojej pracy narzędzia takie jak Piktochart oraz Voicethread. Za pomocą pierwszego stworzyli obrazek na plakat. W Voicethread użyli wykonanej wcześniej grafiki aby dodać własny komentarz tekstowy/głosowy/video. Poniżej prezentujemy efekty:

 

 

Obecnie tworzymy Virtual Tour, w której prezentujemy wybrane miejsca z naszego miasta uczestnikom projektu z innych państw. Chcemy, by zapoznając się z naszą prezentacją mogli powiedzieć, że odbyli wirtualną podróż do danych miejsc, by poznać parę szczegółów z nimi związanych. Gdy zakończymy ten etap, z pewnością wkleimy tu nasze prace.

 

Wszystko, co robimy, udostępniamy na zamkniętym forum, do którego dostęp mają tylko uczestnicy projektu. To właśnie tam dzieje się duża większość komunikacji – poprzez tworzenie nowych postów oraz dodawanie komentarzy do istniejących.

Skip to content