Logopeda

Godziny pracy logopedy:

Mgr Ewelina Ziemińska

Poniedziałek   11.30 – 16.00

Wtorek            11.30 – 16.00

Środa              11.00 – 16.00

Czwartek        11.30 – 16.00

Piątek              11.30 – 15.00

Drodzy Rodzice!

Za nami trudny, lecz owocny rok pracy. Dziękuję za udaną współpracę i życzę wielu niezapomnianych, wakacyjnych przygód. Dla wszystkich moich dzieci,  kilka logopedycznych zabaw na wakacje 😊:

  1. Podróż autem, pociągiem czy samolotem bywa dłuuuuga – możemy wykorzystać ten czas na wspólną zabawę:

– ile jest zwierząt, których nazwa rozpoczyna się od głoski [sz]? A ile na [s], [k], [m] itd.?

– jaki owoc składa się z trzech sylab? Kto znajdzie więcej nazw, ten wygrywa dodatkową porcję lodów.

– Zagadki:

 – jaki owoc zaczyna się na [b], a kończy na [n] ? (banan😊) [t]….[a] – truskawka, [j]….[o] – jabłko, [p]…..[a] – porzeczka, [k]…..[i] – kiwi, [cz]…..[a] – czereśnia, itd., itp.

– ile jest imion rozpoczynających się na [Z]? A ile na [Ż]?

– jakie inne słowo ukryło się w słowie [kłódka]? > [łódka], [zegar] >[gar], [koszula]>[kosz], [kotwica]>[kot], [muszelki]>[szelki], [kierowca]>[owca], [kukurydza]> [kury], [kapusta]>[usta], [słońce]>[słoń], [jaskółka]>[kółka], [lampart]>[lampa],[cyrkiel]>[cyrk], [stołek]>[sto], [jeżyny]>[jeż], [barany]>[rany], [adres]>[dres].

– ile znaków drogowych dostrzeżesz w ciągu trzech minut? Tyle razy twój język niczym młotek ,wbija gwoździe w wałek dziąsłowy.

  • Logopedia połączona z ruchem i innymi  czynnościami:

– ile minut wytrzymasz stojąc na jednej nodze? Przez cały ten czas język ułóż w pozycję tzw. kobry.

– zrób dziesięć przysiadów z językiem przyklejonym do podniebienia tzw. glonojad.

– ile muszelek znajdziesz na plaży, tyle sekund kląskaj.

– policz językiem ile zębów jest w twojej buzi – tyle razy podskocz wysoko.

– puszczaj bańki mydlane, dmuchaj mocno  przez słomkę.

– jedz lody ze smakiem, zwracając uwagę na to gdzie jest i co robi twój język.

Maluj, rysuj, lep, ugniataj, pływaj, biegaj, czytaj, doświadczaj! Widzimy się we wrześniu😊

Logopeda mgr Ewelina Ziemińska

Szanowni Rodzice!

Z radością informuję, że dołączyłam do Sieci Współpracy dla Logopedów działającej przy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 15 w Warszawie. Do głównych celów działania grupy należą w szczególności: wymiana doświadczeń między uczestnikami, poszerzanie kompetencji, nawiązanie współpracy pomiędzy placówkami. Dodatkowo Sieć zajmuje się pozyskiwaniem metodycznego i merytorycznego wsparcia ekspertów, organizacją szkoleń z wybitnymi specjalistami. Celem działalności grupy jest podnoszenie jakości terapii logopedycznej. Początkowo Sieć obejmowała swoim zasięgiem placówki oświatowe z dzielnicy Ursus, obecnie jej działalność rozrasta się na sąsiadujące dzielnice.

Właśnie ukazał się zestaw siedmiu plakatów o tematyce logopedycznej, opracowanych przez członków Sieci Współpracy dla Logopedów. Projekt sfinansowano ze środków Budżetu Obywatelskiego 2020 m.st. Warszawy, a jego główny cel to propagowanie wiedzy na temat diagnozy i terapii logopedycznej wśród osób niezwiązanych bezpośrednio z logopedią m.in. nauczycieli, rodziców, lekarzy itp.

Oto kilka z nich:

Poniżej udostępniam Państwu link do pobrania plakatów i z całego serca zachęcam do zapoznania się z ich tematyką:

http://poradnia15.pl/wp-content/uploads/2021/01/Plakaty-Logopedia-Ursus-x7_A2_PRINT.pdf

Drogi Rodzicu!

Początek roku szkolnego to  również rozpoczęcie  bądź kontynuacja walki o piękną i poprawną wymowę „naszych” dzieci.

Co powinno niepokoić w rozwoju mowy dziecka?

– brak wypowiadania niektórych głosek bądź zamiana na inne (dziecko nie wymawia głosek <sz, rz, cz,dż>, <r>, zamienia <k>, <g> na <t>, <d> i inne.

– zniekształcona realizacja głosek : wszelkiego rodzaju seplenienie, wkładanie języka między zęby w trakcie mówienia, dźwięki, które zdaniem państwa odbiegają od odgórnie przyjętego wzorca.

– zacinanie się, mowa niepłynna, szybka, chaotyczna.

– mały zasób słownictwa (czy dziecko potrafi samodzielnie, własnymi słowami opowiedzieć przeczytaną mu bajkę? Czy swobodnie opowiada o tym, co widzi na obrazku?).

– wady zgryzu.

– wady w obrębie aparatu mowy ( np. zbyt krótkie wędzidełko języka – również to podcinane we wczesnym dzieciństwie).

– notoryczne utrzymywanie otwartej buzi, oddychanie przez usta, częste infekcje górnych dróg oddechowych.

– nadmierne ślinienie się, problemy z gryzieniem, żuciem, połykaniem.

Koniecznie proszę o kontakt w sytuacji, gdy:

– dziecko było objęte terapią logopedyczną w przedszkolu i państwa zdaniem powinno tę terapię kontynuować (sprawdzimy to).

– ma orzeczenie z poradni psychologiczno – pedagogicznej.

– ma stwierdzone dodatkowe choroby, dysfunkcje, które mogą wpływać na rozwój i jakość mowy (np. zaburzenia słuchu).

– rozwój mowy we wcześniejszych etapach życia, nie przebiegał prawidłowo.

Przebieg badań i terapii logopedycznej w Szkole Podstawowej nr 94 w Warszawie.

1. Badania przesiewowe wśród wszystkich uczniów klas pierwszych – pierwsza połowa września.

2. Indywidualne badanie i diagnoza logopedyczna dzieci, wyłonionych poprzez badania przesiewowe.

3. Kontakt z rodzicami – zebranie wywiadu logopedycznego, omówienie wyników badania logopedycznego oraz diagnozy. Planowanie współpracy – zwykle do końca września.

4. Rozpisanie terapii logopedycznej – planowanie poszczególnych terminów zajęć – wrzesień/ październik.

5. Rozpoczęcie terapii logopedycznej – od października.

W razie wątpliwości bądź pytań zapraszam do kontaktu 😊

Skip to content