Godziny pracy logopedy:
Mgr Ewelina Ziemińska
poniedziałek 11.00 – 16.00
wtorek 11.00 – 16.00
środa 11.00 – 15.00
czwartek 11.00 – 16.00
piątek 11.00 – 14.00
Szkolny konkurs logopedyczny
Z okazji Europejskiego Dnia Logopedy w naszej szkole odbył się konkurs na własnoręcznie wykonaną grę logopedyczną. Wszystkie prace były wspaniałe i z trudnością wyłoniono zwycięzców:)
Wyniki konkursu:
I miejsce: Helena Bańka 1d
II miejsce: Mateusz Stanowski 3a
III miejsce: Maria Pachała 3e
W najbliższym tygodniu w czasie zajęć wypróbujemy niektóre gry w praktyce – rozpoczynamy tydzień gier logopedycznych:)
Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy i zapraszamy do wspólnej zabawy w przyszłym roku!
Poniżej galeria prac.
Za nami trudny, lecz owocny rok pracy. Dziękuję za udaną współpracę i życzę wielu niezapomnianych, wakacyjnych przygód. Dla wszystkich moich dzieci, kilka logopedycznych zabaw na wakacje 😊:
– ile jest zwierząt, których nazwa rozpoczyna się od głoski [sz]? A ile na [s], [k], [m] itd.?
– jaki owoc składa się z trzech sylab? Kto znajdzie więcej nazw, ten wygrywa dodatkową porcję lodów.
– Zagadki:
– jaki owoc zaczyna się na [b], a kończy na [n] ? (banan😊) [t]….[a] – truskawka, [j]….[o] – jabłko, [p]…..[a] – porzeczka, [k]…..[i] – kiwi, [cz]…..[a] – czereśnia, itd., itp.
– ile jest imion rozpoczynających się na [Z]? A ile na [Ż]?
– jakie inne słowo ukryło się w słowie [kłódka]? > [łódka], [zegar] >[gar], [koszula]>[kosz], [kotwica]>[kot], [muszelki]>[szelki], [kierowca]>[owca], [kukurydza]> [kury], [kapusta]>[usta], [słońce]>[słoń], [jaskółka]>[kółka], [lampart]>[lampa],[cyrkiel]>[cyrk], [stołek]>[sto], [jeżyny]>[jeż], [barany]>[rany], [adres]>[dres].
– ile znaków drogowych dostrzeżesz w ciągu trzech minut? Tyle razy twój język niczym młotek ,wbija gwoździe w wałek dziąsłowy.
– ile minut wytrzymasz stojąc na jednej nodze? Przez cały ten czas język ułóż w pozycję tzw. kobry.
– zrób dziesięć przysiadów z językiem przyklejonym do podniebienia tzw. glonojad.
– ile muszelek znajdziesz na plaży, tyle sekund kląskaj.
– policz językiem ile zębów jest w twojej buzi – tyle razy podskocz wysoko.
– puszczaj bańki mydlane, dmuchaj mocno przez słomkę.
– jedz lody ze smakiem, zwracając uwagę na to gdzie jest i co robi twój język.
Maluj, rysuj, lep, ugniataj, pływaj, biegaj, czytaj, doświadczaj! Widzimy się we wrześniu😊
Logopeda mgr Ewelina Ziemińska
Z radością informuję, że dołączyłam do Sieci Współpracy dla Logopedów działającej przy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 15 w Warszawie. Do głównych celów działania grupy należą w szczególności: wymiana doświadczeń między uczestnikami, poszerzanie kompetencji, nawiązanie współpracy pomiędzy placówkami. Dodatkowo Sieć zajmuje się pozyskiwaniem metodycznego i merytorycznego wsparcia ekspertów, organizacją szkoleń z wybitnymi specjalistami. Celem działalności grupy jest podnoszenie jakości terapii logopedycznej. Początkowo Sieć obejmowała swoim zasięgiem placówki oświatowe z dzielnicy Ursus, obecnie jej działalność rozrasta się na sąsiadujące dzielnice.
Właśnie ukazał się zestaw siedmiu plakatów o tematyce logopedycznej, opracowanych przez członków Sieci Współpracy dla Logopedów. Projekt sfinansowano ze środków Budżetu Obywatelskiego 2020 m.st. Warszawy, a jego główny cel to propagowanie wiedzy na temat diagnozy i terapii logopedycznej wśród osób niezwiązanych bezpośrednio z logopedią m.in. nauczycieli, rodziców, lekarzy itp.
Oto kilka z nich:
Poniżej udostępniam Państwu link do pobrania plakatów i z całego serca zachęcam do zapoznania się z ich tematyką:
http://poradnia15.pl/wp-content/uploads/2021/01/Plakaty-Logopedia-Ursus-x7_A2_PRINT.pdf
Początek roku szkolnego to również rozpoczęcie bądź kontynuacja walki o piękną i poprawną wymowę „naszych” dzieci.
Co powinno niepokoić w rozwoju mowy dziecka?
– brak wypowiadania niektórych głosek bądź zamiana na inne (dziecko nie wymawia głosek <sz, rz, cz,dż>, <r>, zamienia <k>, <g> na <t>, <d> i inne.
– zniekształcona realizacja głosek : wszelkiego rodzaju seplenienie, wkładanie języka między zęby w trakcie mówienia, dźwięki, które zdaniem państwa odbiegają od odgórnie przyjętego wzorca.
– zacinanie się, mowa niepłynna, szybka, chaotyczna.
– mały zasób słownictwa (czy dziecko potrafi samodzielnie, własnymi słowami opowiedzieć przeczytaną mu bajkę? Czy swobodnie opowiada o tym, co widzi na obrazku?).
– wady zgryzu.
– wady w obrębie aparatu mowy ( np. zbyt krótkie wędzidełko języka – również to podcinane we wczesnym dzieciństwie).
– notoryczne utrzymywanie otwartej buzi, oddychanie przez usta, częste infekcje górnych dróg oddechowych.
– nadmierne ślinienie się, problemy z gryzieniem, żuciem, połykaniem.
Koniecznie proszę o kontakt w sytuacji, gdy:
– dziecko było objęte terapią logopedyczną w przedszkolu i państwa zdaniem powinno tę terapię kontynuować (sprawdzimy to).
– ma orzeczenie z poradni psychologiczno – pedagogicznej.
– ma stwierdzone dodatkowe choroby, dysfunkcje, które mogą wpływać na rozwój i jakość mowy (np. zaburzenia słuchu).
– rozwój mowy we wcześniejszych etapach życia, nie przebiegał prawidłowo.
Przebieg badań i terapii logopedycznej w Szkole Podstawowej nr 94 w Warszawie.
1. Badania przesiewowe wśród wszystkich uczniów klas pierwszych – pierwsza połowa września.
2. Indywidualne badanie i diagnoza logopedyczna dzieci, wyłonionych poprzez badania przesiewowe.
3. Kontakt z rodzicami – zebranie wywiadu logopedycznego, omówienie wyników badania logopedycznego oraz diagnozy. Planowanie współpracy – zwykle do końca września.
4. Rozpisanie terapii logopedycznej – planowanie poszczególnych terminów zajęć – wrzesień/ październik.
5. Rozpoczęcie terapii logopedycznej – od października.
W razie wątpliwości bądź pytań zapraszam do kontaktu 😊